Welke bedrijven profiteren van een CRM-systeem?

Welke bedrijven profiteren van een CRM-systeem?

Met behulp van een CRM-systeem kunnen alle klantcontacten van een bedrijf gestroomlijnd worden. Met deze methode is het tevens mogelijk de interne workflow naar een hoger niveau te tillen. CRM-leveranciers zoals Lime technologies bieden kant en klare CRM-systemen die vrij eenvoudig met de bestaande bedrijfssystemen te integreren zijn.

Een CRM-systeem is wellicht ook geschikt voor jouw bedrijf. Een dergelijk systeem heeft voor elk bedrijf een groot aantal voordelen, maar er zijn enkele bedrijven die er extra van kunnen profiteren. Als jij in een van de volgende branches werkzaam bent is het beslist de moeite waard om dit geavanceerde systeem voor klantrelatiebeheer te implementeren!

Verkoopteams

Er is geen beter systeem dan het CRM-systeem als het gaat om het verzamelen van waardevolle contactmomenten met klanten. Elke communicatie wordt in het systeem vastgelegd, zodat precies de juiste follow-ups kunnen worden weergegeven. Een CRM-systeem houdt alle leads, verkoopkansen en targets van een verkoopteam bij en maakt langdurige en winstgevende relaties met klanten makkelijker. Bovendien dragen de vernuftige analytische tools van het systeem bij tot het verbeteren van de verkoopprocessen en tot het gewaarworden van nieuwe kansen.

B2B-ondernemingen

De verkooptrajecten van een B2B-onderneming zijn over het algemeen een stuk ingewikkelder dan die van bedrijven die direct aan particulieren verkopen. Bedrijven hebben nu eenmaal hun specifieke behoeften en sommigen zijn niet gauw tevreden. Het CRM-systeem zorgt ervoor dat je zeer gerichte en persoonlijke service kunt verlenen zodat het gemakkelijker wordt om elk bedrijf op de gewenste manier van dienst te kunnen zijn.

Commerciële dienstverlening

Ook bedrijven binnen deze branche hebben vaak te maken met veeleisende klanten en complexe relaties. De reputatie van een bedrijf kan staan of vallen met de kwaliteit van de service die het biedt aan zijn klanten. De wensen van een klant en de details van eerdere servicetrajecten kunnen echter tot in de kleinste details worden vastgelegd in een CRM. Het systeem helpt om positieve klantervaringen te genereren, zodat jouw bedrijf bij nieuwe klanten aanbevolen wordt. Bovendien is het systeem in staat om langdurige loyaliteit te kweken.

Fabrikanten

Een grote producent van goederen kan gebruik maken van een CRM-tool om alle datastromen binnen het bedrijf te centraliseren. Het dient dan als centraal communicatiekanaal voor het bestuur, de verkoop- en de productieafdeling. Met een CRM kun je effectief contact houden met je uitgebreide netwerk van dealers en wordt het jou mogelijk gemaakt om het bestel- en leveringstraject doelmatig te beheren. Dit leidt veelal tot een efficiëntere bedrijfsvoering en tot een hogere omzet.

Sluit Menu
oceanwp